Snart fredag



Det är bara några dagar kvar nu tills fredag och då är det äntligen lov. Jag har längtat så mycket för jag är så trött på skolan och det märks på mina inlämmningar. Som idag tex. Idag skulle vi lämna in våra CV:n och vi ska söka jobb hos ett företag som heter Vinge och vi ska arbeta där som receptionister. Jag trodde att vi skulle vara receptionister hos resebolaget Ving, men tydligen skulle vi vara receptionister hos en advokatfirma. Jätte bra Vincent. Det ska bli riktigt skönt med lov och jag ska bara ta det lugnt.

Idag hände något som aldrig händer i Sverige och sist det gjorde det var för 100 år sen. När jag satte på radion ( Musik hjälpen ) pratade Henrik om att det nyss hade varit jordbäving här i södra Sverige. Jordbävning låg på 4,7 i richterskalan, vilket är ändå mycket. Tänk att tsunamin var 8 i richterskalan. Så detta var en halv tsunami. Det är nog en majoritet som kände det, men jag var inte en av de, jag sov som bara den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback