United States of America


Äntligen är det dags. Ännu ett nytt spännande val i USA om vem som ska bli deras nya president. Blir det Obama eller blir det McCain?  Det är så sjukt spännande, men på dem senaste opinionsmätarna så leder Obama med några procent enheter. Jag vill så gärna att Obama vinner, det hade varit så sjukt häftigt. Men samtidigt vill jag inte att han ska vinna. För om han gör det, tror jag att det finns en stor risk att han blir mördad. Eftersom att han står för att "ändra" USA. Detta är då självklart väldigt synd, varför måste man skjuta en person som försöker ställa allt till rätta?
Om McCain vinner får det amerikanska folket skylla sig själva. Dem flesta har sagt att det har varit en katastrof i USA dem senaste 16 åren, sen år 1992 då Bill Clinton blev president. Och efter honom vann Bush och bättre blev det inte. McCain är republikan och detsamma med Bush. Jag tror att McCain kommer bara att fortsätta i samma spår som Bush, men med några förändringar. Han tycker ju att trupperna i Irak ska stanna kvar, för att dem ska hjälpa Irak och få dem att bli ett demokratiskt land.
Vi får se hur det blir imorgon, onsdag den femte november 2008. Vem blir USA:s nästa president?
Valet i USA avgörs idag, men eftersom att vi i Sverige ligger 7-8 timmar före kommer vi få reda på resultat imorgon under morgonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback