Sol och värme


                                                                
                                                            

Vädret får mig att bli förvirrad. Jag sitter här inne och ser ut genom fönstret. Vad ser jag? En blå himlen, träden är gröna likaså gräsmattan, människor cyklar och njuter av vädret. Vissa har shorts till och med sandlar eller flip-flop. Är det sommarlov redan frågar jag mig? Ska man bege sig mot Bo01 och sola? Skönt tänker jag och får en kick i mig av att jag ska till Bo01, men sen inser jag att det är inte tillräckligt varmt ute och det blåser kallt. Men fy vad det hade varit skönt att bara cykla mot Bo01 lägga sig på träplattan bland en massa andra människor, träffa kompisar och bara njuta av vädret.

Varför är det så att man alltid blir lika exalterad varje gång det blir sommar? Man reagerar som om man aldrig har varit med om det innan och man reager likadant år efter år. Och man blir lika förvånad när det helt plötsligt är varmt en dag. Men den känslan är så skön. När man har gått ut i en t-shirt plus en lite tjockare tröja och inser att man kan ta av tjock tröjan utan att frysa. Då blir man glad och köper sig en glass. Den dagen längtar jag till som man alltid gör när sommarn närmar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback