Påsklov

Nu är det lov, äntligen. Men det är ändå rätt sorgligt för detta är vårt sista storlov som är i en vecka. Efter detta lovet kommer bara några helgdagar och sen är det studenten. Jag kan inte förstå att skolan är över sen, har det redan gått 13 år. Ah det är sjukt. Och appropå sjukt, så har jag varit sjuk hela förra veckan. Det började efter jag hade vart ute och fikat med Hellen. Sen dagen efter kunde jag knappt gå och jag ville kräkas, kunde inte äta. Men jag jobbade ändå för att inga kollegor kunde ta mitt pass. Jag satt mesta dels av tiden på jobbet och frös som bara den. Jag tyckte jätte synd om mig och det var det. På måndag slutade jag frysa och skaka som jag hade gjort under helgen. Men nu hade jag jätte svårt för att svälja för det gjorde skit ont. Det sved när jag drack vatten men trots det så jag levde på vatten bara. Åt knappt något. Mådde riktigt dåligt och kände sen att jag ville till en läkare. Så jag gick till vårdscentralen och träffade en läkare. Han sa att jag hade något slags virus i halsen och fick sedan en medicin som jag kunde hämta på Apoteket. Medicinen är ett starkt medel som jag har gurglat de senaste dagarna. Har det hjälpt mig? Ja det har det och det är jag väldigt tacksam för. Nu kan jag äta normalt igen och det är skönt.
Men vad händer nu under lovet? Jag vet faktiskt inte eller jo det vet jag. Jag måste verkligen plugga men kommer som vanligt säga till mig själv att göra det nästa dag och fortsätta hålla på så. Men fan, jag måste ta tag i mina läxor så är det gjort. Ska försöka idag. Igår kom Hellen hit och vi pluggade lite faktiskt. Stolt över oss. Efter vi pluggade käkade vi. Jag kokade ris och gjorde omelett. Det var gott, men sen efter någon timme kom mamma och syrran hem med tre pizzor så vi alla krängde pizza. Mätta? Ja det blev vi.
Hellen drog sedan hem och jag kröp ner i sängen för att vila lite innan jag skulle till puben för att möta upp gänget. Jag hade tänkt att vara där hav tio, utanför Volym. Men jag vaknade halv tio och kom till Volym vid 11. Det var nice musik där och folket var helt ok. Vi drog vid ett när det stängde. När jag kom hem var jag uppe till tre sen däckade jag. Nu sitter jag här och lyssnar på Don Mclean, det är soft.

Kommentarer
Postat av: Mussi

Ja minsann, där var Erik.



Hoppas du kryat på dig nu, lät inte kul det där.

Postat av: Erik

Ja här är jag.



Skönt med studenten snart. Tuta och kör!

2009-04-10 @ 02:33:57
URL: http://johanerik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback