Reaktionen är alltid den samma

Nu börjar sommaren glida mot sitt slut. När solen går ner tidigare och att det börjar bli kallare om nätterna och man blir tvungen att använda en tjock tröja för att hålla sig varm. Man förbereder sig inför hösten och sedan vinter. Det börjar säljsas höst kläder i affärerna och alla sommarkläder är på rea. Man har vant sig vid att solen är uppe till elva på kvällen men nu går ner vid sju tiden istället och så säger man: "fan vad sjukt att solen är redan nere". Den meningen säger man alltid varje år när det blir höst. Man längtar hela tiden efter sommaren som kommer. Och när våren slagit in, då blommorna börjar blomma, solen är uppe en aning längre säger man alltid:" fan vad sjukt att solen är uppe så här sent". Och när sommaren är här tänker man att det är helt sjukt att solen är uppe till 11 på kvällen. Man blir lycklig. År in och år ut har man alltid samma reaktion på årstiderna, man blir alltid lika chockad och ändå upplever man detta hela tiden. Som nu, jag längtar redan till nästa års sommar och jag vet att när det är oktober kommer jag bli chockad att solen är nere vid sju, fast jag har upplevt det i 19 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback