Vilken lättnad

Jag och mattematik har aldrig riktigt passat ihop. I högstadiet klarade jag inte ett enda prov om jag minns rätt, kanske två bara och ändå fick jag betyg G. I gymnasiet hade jag tur att jag fick G i Matte A. Jag var tvungen att klara det nationella provet för att få G och det gjorde jag. I matte B gick det dessvärre sämre. Jag hade klarat 1 av 3 prov vi hade med läraren och på nationella fick jag IG. Jag fick gå sommarskola som varade i två veckor och det var riktigt roligt. Man lärde sig en massa på de två veckorna men ändå fick jag IG när vi hade slut prov. Jag anmälde mig till extra matte lektioner i skolan men gick väldigt sällan på de och fick alltså IG där med. Kanske är det för att jag inte anstränger mig tillräckligt eller så är det för att det funkar bara inte. Ibland har jag verkligen försökt att ge det en chans men blivit så trött på det för det är så sjukt drygt. Men igår när jag satt i köket och käkade, så tänkte jag på hur alla mattelektioner var. I högstadiet snackade jag en massa med Annie och vi gjorde inte ett skit på lektioner. Vi rotade i hennes väska och hittade roliga saker. Men vi hade en riktigt rolig lärarkandidat som man knappt kunde ta på allvar. Hon hade en genomgång och skulle rita ett rakt streck på tavlan. Men blev det ett rakt streck? Nej, det blev det inte. Riktigt roligt var det. I gymnasiet var det som att vi tävlade vem som hade flest IG:n för de flesta i klassen sög på matte, verkligen sög. Medans jag tänkte på allt vi gjort på lektionerna och hur tråkigt det varit. Samt att man så många gånger suttit vid sin bänk och bara hoppats på att lektionen ska ta slut, kom jag på att jag aldrig mer kommer att få uppleva det mer. Aldrig mer kommer jag få räkna ner tiden, aldrig mer kommer jag bli så lycklig när läraren säger att nu är lektionen slut, aldrig mer kommer jag få ett IG i matte. Jag kände en sjukt stor lättnad att man slipper det ämnet som man hatat allra mest under sina skolår.

Kommentarer
Postat av: Jasmina

har du skaffat dig en blogg? ojojoj! :D haha!

Postat av: aaa

haha jag saknar oss på högstadiet <3

2009-08-27 @ 01:03:55
Postat av: Rewa

Vicennntt :( Det gick rakt in i hjärtat, fastän jag inte sket i matten utan andra lektioner men jag förstår dig. Kommer verkligen sakna tiden med SPEU 06/09 KÄRLEK

2009-08-27 @ 23:14:21
URL: http://soincredible.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ett tag sedan du uppdaterade..

2009-09-09 @ 16:34:05
URL: http://malmkvist.blogg.se/
Postat av: jocke

PRECIS sådär var det för mig i matten också:o

2009-09-10 @ 09:49:42
URL: http://jockenyman.blogg.se/
Postat av: Mikkis

kolla gärna in min blogg

2009-09-10 @ 10:12:29
URL: http://tindraa8.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback