Tänkte på en sak

Innan när jag satt i bilen idag så tänkte jag på en sak som hände på en gata i centrala Malmö vid Lugnet förra året. Jag kom cyklade från Värnhems torget och var på väg mot Storgatan. Det var en massa cyklister den dagen och varmt var det. Jag cyklade iallafall på gatan mellan Lugnet och Storgatan. En bil körde ut från höger sida och inte nog med att den körde ut, den körde på en cyklist. Alla stannade till och ut kom chauffören. Under bilen låg mannen som blev påkörd. Alla undrade hur han mådde. Han kom krypandes ut och ställde sig upp. Han hade en massa sår på benen och armarna och blödde rätt mycket. Men han blödde också på ansiktet och i munnen, han var helt röd i hela munnen. Chauffören visste inte riktigt vad hon skulle ta sig till och var jätte orolig för honom. Hon började fråga vad han hette och vad hans nummer var. Men han bara svarade nej, det behövs inte. Men hon ville se till så att han mådde bra och om någonting skulle hända, så skulle hon stå för det. Hon frågade hur han mådde och han svarade att han mådde bra och att det inte gjorde något. Han var tvungen att bli övertalad för att få hennes nummer och tillslut tog han det. Hans cykel var ju förstörd, hjulen var snea. Men rätt som det var satte han sig på hans cykel och cyklade därifrån på sin vinglade cykel och fullt med blod på sig. Folk var lite chockad eftersom att han tog det så lugnt, som att ingenting hade hänt. Det var ju bra att han ej blev arg, men ändå så skumt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback