Allt bra tillslut

I lördags hade jag och Lili bestämt att vi skulle ut på Wonk efter jag hade jobbat. Jag var helt taggad på att gå ut med Lili eftersom vi inte gick ut på fredan. Min arbetsdag var slut och jag skyndade mig för att ta 16 över tåget från Kastrup. Strax innan tåget stanna i Svågetorp ringde Lili och sa att hon inte orkade för hon inte mådde bra. Visst det kan jag godkänna men jag blev bara så lack eftersom det har hänt andra lördagar då man inte har orkat för man var ute dagen innan. De sista 10 minuter på tåget satt jag och var rätt irriterad. Vad skulle man göra nu? Kvällen var helt förstörd. Framme på Malmö central cyklade jag hem, lämnade min arbetströja och bytte kläder. Jag ville verkligen till Wonk så jag cyklade dit utan något sällskap. Efter 15 min var jag utanför St: Petri kyrka för att låsa min cykel. Jag stod en liten stund och tänkte på om jag verkligen skulle gå in till Wonk. Mina funderingar fick mig att ringa Sofia för att se vad hon gjorde. Hon svarade och sa att hon skulle till Deep med några polare och att jag kunde hänga med. Jag var väldigt skeptiskt för sist jag var på Deep var jag där inne i 10 min för det var riktigt dåligt. Men Sofia övertygade mig att komma så jag cyklade till Möllan för att träffa upp de andra. Efter en liten kall promenad kom vi fram till Deep som hade en utomhus diskokula som lyste upp hela gatan. På väg in frågade jag några personer om de visste vad det var för musik och de sa att det var House. Jag blev riktigt glad för jag älskar House och kvällen blev riktig bra tillslut med en massa galen dans med Carla som gick i samma skola som jag på högstadiet.

Måste bara påpeka en liten negativ sak med lördags kvällen. Jag såg en stor skillnad på hur svenskar och fransmän dansar till House. Svenskar är så dryga och gungar från vänstra benet till det högra benet medans fransmännen är så jädrans grymma, de ger verkligen allt och vissa dansar tektonik och är helt galna. Att stå där bland alla tråkiga svenskar fick mig att sakna Nantes och LC Club.


Kommentarer
Postat av: lili the one

glad att det löste sig

2009-02-02 @ 20:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback