Du var inte där jag trodde du var

- Var är det nu August bor?, frågade Annie.
- Han bor just nu i Thailand, sa Vincent. Men jag har för mig att han ska vara hemma nu eftersom det har gått tre   månader sen han åkte dit. Hmm, ska vi testa ringa honom och se om han är hemma?
- Ja det tycker jag vi ska göra, sa Annie exalterad.

Vincent knappar in August nummer och efter en kort stund börjar det ringa. En signal efter annan går.

- Jag tror inte att han kommer att  svara, sa Vincent med en rätt nedsatt röst.
- Hallå, tja det är August här, svarar det på andra sidan luren.

Vincent blir chockad att August svarar för det hade han inte förvänat sig.


- Vem är det?, frågar August.
- Det är Vincent, som jobbar på 7-eleven, vi festade tillsammans ... kommer du ihåg? sa Vincent frågande.
- Ja men självklart Vincent, allt bra? sa August med en positiv röst.
 

Därefter fortsatte samtalet en kort stund efter. Vincent frågade August hur allt hade varit i Thailand, men vad Vincent inte var beredd på att få höra var att August inte alls åkte till Thailand. Han hade bott i Stockholm de senaste tre månaderna. Annie och Vincent blev häpnande att få höra detta.

Ni undrar förmodligen vem August är nu, så jag ska berätta lite kort om honom. Han jobbade innan på Kastrup och brukade komma in på 7-eleven för att handla. Vi pratade emellanåt när han kom in på 7-eleven. I Augusti var det dags för Möllevångsfestivalen och inne på Folkan ( Folkets Park ) träffade jag på August. Det blev en massa snack och sedan hängde vi resten av kvällen vid Rundan ( Rondellen i Möllan ) med hans vänner och mina vänner. Vi bytte nummer för att kanske hänga nån dag. En dag berättade han att han skulle flytta till Kivik för att plocka äpplen och sedan flytta till Thailand och stanna där i tre månader. Vi har inte snackat sen han flyttade. Och jag har alltid trott att han har varit i Thailand, men som vi fick reda på blev det inte av så han flyttade till Stockholm istället och har tänkt att stanna där en månad till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback