En spelande fiol

Finns spöken eller ej? Många tror att det inte finns men andra tror att det finns och jag är en av de. Jag tror inte att man bara försvinner efter döden utan ens själ finns kvar här på jorden för att se efter sina nära och kära. Spökhistorier får mig att rysa för jag blir riktig rädd. Ibland skrämmer jag upp mig själv genom att tro att någon stirrar på mig genom fönstret om jag kollar ut på nätterna. Låter dumt, men så är det.

Igår satt jag och Annie och kollade på tv, för det var en riktig bra tv kväll. Först var det en dokumentär på trean om en flicka som föddes utan ett ansikte, därefter var det efterlyst och sedan var det 500 - kilos dokumentären. En mycket bra tv kväll. Jag och Annie älskar dokumentärer. Medans vi satt där och kollade på tv käkade vi lite mackor. Det enda som hördes var när vi tuggade och ljudet från tv:n. Helt plötsligt kom det en ton från fiolen vi har uppsatt på väggen, bredvid en tavla på pappas farmor. Fiolen tillhörde farfar. Annie blev stum. Hon frågade mig om jag hörde det och det gjorde jag. Till en början blev jag rädd för Annie skrämde upp mig lite så jag fick gåshud. Sedan kom ett ljud igen från fiolen. Annie blev ännu mer rädd, nära att börja gråta och ville hem. Men jag sa sedan till Annie att instrument kan ge efter och ge ljud. Det betyder att de behöver stämmas. Annie lugnade sig, men det tog tid. Läskigt var det iallafall. Det kanske var ändå min gammal farmor som spelade en ton för att visa att hon var där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback