Från bra till dåligt

Fredag 6 februari

Jag var verkligen pepp på att gå ut i fredags så jag och Lili träffades på möllan för att gå till någon av våra favorit pubar. Vi både tänkte att vi kunde försöka fixa plats inne på Metro igen eftersom att det gick så bra sist. Vi gick in och fullt med folk var det. Men vi trängde oss igenom folkmassan och kom tillslut till toan, där det fanns en bänk. Självklart hade vi inte tänkt att sitta där, men det var en mysig plats faktiskt. Vi gjorde ett nytt försök och gick tillbaka. På väg tillbaka började två tjejer packa ihop deras saker så vi slog till. Det roliga var att vi hade fått exakt samma platser som när vi för första gången fick platser inne på Metro. Efter en stund ville två tjejer byta plats med oss så att de kunde sitta där vi satt och så att vi kunde sitta i soffan med några andra personer. Självklart så bytte jag och Lili plats med de för vi tycker om att prata med nytt folk. Det var fyra killar som satt mittemot oss som var 28-29 år. Konstigt tyckte jag, för att jag har en bild av att när jag/gänget är 30 år kommer någon av oss att ha familj, barn och hela det köret. Men ingen av de här killarna hade det. Vi får se hur det blir när man själv är i den åldern. Det är ju bara om 10 år. 
Det var 30 minuter kvar innan alla pubar skulle stänga så vi drog till Volym. Alltid trevligt folk där inne och en skön atmosfär. Tiden rann iväg och sen var klockan ett, då det skulle stängas. Vi skulle till KB, men jag var faktiskt inte så pepp på KB denna kväll, jag ville upptäcka något nytt. Jag föreslog att vi kunde gå till Debaser och försöka komma in fastän det är 20 år. Vi ställde oss utanför Debaser bakom några tjejer, sedan öppnade vakterna dörren.  Vi var strax inne och fortfarande hade inte vakterna frågat efter leg. Tillslut var vi inne och skulle betala, men vi skulle ju till KB så vi vände om och gick. Vi kunde inte förstå att vi hade kommit in på Debaser utan att visa leg, det var riktigt skoj. Efter en liten runda på möllan och en liten väntan i kön till KB var vi äntligen inne för att ha kul. Men jag kände att jag hellre hade velat vara på Debaser än KB, men jag vet att Lili vill hellre vara på KB. Som vanligt träffa man många man känner, men musiken sög och Lili sprang runt hela tiden medans jag bara gick omkring och hade skit drygt. Så jag bestämde mig efter typ mer än en timme att dra. Lili stannade kvar och jag cyklade hem.

Jag har bestämt mig för att inte gå till KB på ett tag nu. Dels för att det är alltid samma musik, alltid samma folk där och det händer inget nytt. Jag behöver upptäcka nya ställen och nytt folk.

Kommentarer
Postat av: Eurica

funderat på asiatdisco? come over to the dark side, vincent.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback