Gårdagen

Tisdag 17 februari

Igår hade jag bestämt träff med Paulina. Hon skickade sms ungefär 12 och sa att hon var i Malmö för att klippas. Hon skulle blir klar vid halv två och undrade om jag kunde ses då. Och självklart kunde jag det, jag blev bara lite stressad eftersom jag fortfarande var klädd i shorts, linne och var rätt hemmastadd. Jag hoppade in i duschen och duschade snabbt, sedan gjorde jag mig i ordning. Klockan blev kvart över ett då jag cyklade in mot stan. På en bänk mitt på Gustav satt Paulina så jag gick dit. Vi började promenera och snackade en massa, men under vår konversation kände vi både att vi behövde mat, så jag föreslog Café 2000 som har jättegod pastasallad för endast 45 kronor. Det var Hellen som hade föreslagit att vi skulle äta där en gång, men jag var väldigt skeptiskt till det. Men efter jag hade ätit där, ändrades min åsikt. Det är nu ett av mina favorit ställen att käka på. Paulina tyckte att det var rätt dött att sitta där, eftersom den ligger lite off, så jag sa till henne att vi kunde ta med maten till Espresso House. Men hon tyckte att man inte kunde göra så. Jag sa till henne då att jag alltid gör det och att ingen bryr sig. Så vi gick dit och käkade, men köpte varsin dricka på Espresso House. Paulina blev också såld på pastasalladen och käkade den riktigt snabbt.

Gott folk - käka på Café 2000 ligger vid cykelstråket i Lugnet, Malmö.

Efter vi hade käkat visade jag henne alla pubar där jag och mina vänner brukar hänga. Efter en rätt lång promenad satte vi oss inne på Simrisbanvägen Café där vi både köpte varsin morotskaka som är så gudomlig och det tyckte också Paulina. Det blev en massa prat och det var trevligt. Jag tycker att det är rätt konstigt att våra konversationer flyter på så lätt fastän vi inte känner varandra så värst bra.
Efter en tid inne på caféet gick vi till Triangeln där vi mötte upp Lili och Annie. Vi vandrade runt i stan tills Paulina skulle ta tåget hem till Dalby.

Alla gick sedan hem till sig, men vi bestämde att vi skulle träffas senare under kvällen. Jag, Lili och Nathalie gick till Volym för att ta det lugnt och ha trevligt, vilket vi hade. Det var ett live band som spelade och den ena grupp medlemmen var min "polare" som är en gatumusikan. Musiken var riktig grym iallafall. Jag började sedan zooma in alla mina bilder så att Lili och Nathalie kunde gissa vad det var för nåt. På ett foto hade jag zoomat in Hellens hals, Nathalie trodde då att det var hon själv. Hm, Nathalie har höga tankar om sig själv att hon är brun. Efter nån timme skulle jag pissa, men jag började tänka på en kvinna som jag hade sett i stan som gick så jädrans roligt. Jag var tvungen att testa. Så jag började gå som henne och Lili och Nathalie började skratta jätte mycket, jag själv började gråta för det var så roligt. Denna kvinna gick som en orm ungefär, det är svårt att förklara, men fasen vad roligt det var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback