Oväntad inbjudan

Fredag 13 februari

Under hela eftermiddan igår var jag pepp på att gå ut. Men ju senare tiden blev, blev jag allt tröttare. Så jag gick upp i mitt rum för att vila mig en liten stund. När klockan blev 23.00 vaknade jag för att göra mig i ordning. Efter att ha borstat tänderna, fixat håret och tagit på sig kläder, cyklade jag in mot stan för att möta upp Nathalie. Vi hade pratat om att gå till Debaser men innan dess skulle vi sitta på Volym med Lili och Nathalies kompis Leo som dök upp efter ett tag och det gjorde också Annie. Som vanligt drar vi alltid när puben stänger och det är klockan 01.00. Under tiden inne på Volym berättade jag för de om en klubb vid namn Tom Boy inne på Bodoni. De hade gratis inträde, så vi tänkte att vi kunde se hur det var där. Utanför Bodoni kunde man se in och det verkade skit drygt men vad hade vi att förlora, det var ju gratis inträde. Tydligen var detta en gayklubb men det gjorde inget, klubb som klubb. Man fick inget riktigt grepp om musiken, antingen var det en riktig bra låt eller en riktig dålig låt. Efter ett tag drog Lili och Annie till KB. Nathalie ville också dit och frågade om jag inte kunde komma med. Men jag har bestämt att inte gå dit på ett tag. Samtidigt tyckte jag att det var onödigt att dra till KB när Bodoni ändå skulle stänga om 40 min klockan 03.00. Det var ju trots allt trevligt där. Nathalie bestämde sig för att också stanna då. De sista 20 min kom det riktigt bra låtar, det var så grymt. Under vårt dansade började vi dansa med två killar. När de stängde stod vi och pratade med den ena killen som vi hade dansat med. Han hette Daniel och bodde vid Nobeltorget. Han bjöd in oss hem till honom och det slutade med att vi hamnade hemma hos honom.Vi drack te och snackade bara, riktigt mysigt var det. Efter ett tag blev vi rätt sega så vi bestämde oss för att sova. Och där sov vi tills klockan nio imorse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback