Sen som alltid

För ett tag sen läste jag i sydvsvenskan om hur vintern var i Malmö under 40-talet. Det var snö ända upp till midjan och det var så pass mycket snö i Malmö att man var tvungen att kasta ner snön i kanalen. Med åren som har gått har det bara blivit mindre och mindre snö. Under 90-talet hade vi för det mesta snö under december månad och under julafton. Men nu, de senaste 5-6 åren har vi ( iallafall i Malmö ) ingen snö under december, den kommer alltid i februari. Och nu har den äntligen kommit. Jag älskar snö, men det blir så jobbigt efter ett tag. Eftersom det alltid är plus grader här nere smälter snön snabbt och blir slask.
Igår eftermiddag drog snön in över Malmö och det har snöat sedan dess. Hade inte förväntat mig någon snö i år och har därför inga vinter skor utan bara mina Converse. Man får använda två par strumpor för att hålla värmen.

Vad jag kommer ihåg har det inte snöat så här mycket sen februari 2007. Då snöade riktigt mycket och det var svin kallt. När jag kom hem hade vår ytterdörr blivit insnöad så jag var tvungen att gräva mig fram.


Här nedan är det foton från februari 2007

 

Kommentarer
Postat av: lili the one

fyfan

2009-02-11 @ 14:14:36
Postat av: annie

those were the days

Postat av: Vincent

Ja fy fan, men vi hade kul den dagen. Vi hade åkt pulka hos mig den dagen :)sen hade vi snöbollskrig hos Siri.

2009-02-12 @ 09:17:21
URL: http://vinnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback