Trött som bara den

Nu har skolan börjat igen och jag har lovat mig själv att ta tag i skolan. Men jag är trött hela tiden och vill för det mesta bara sova. Det är nog för att vi hade lov nyss och man fortfarande är i den rutinen att vila sig. Nu är det 28 skoldagar kvar till Påsklovet och efter det är det endast 29 skoldagar kvar till studenten. Som ni vet, längtar jag som bara den. Men jag måste sluta räkna. Tiden kommer gå så sakta annars.

Igår när jag var påväg mot matsalen i skolan, såg jag en massa treor som stod vi en dörr och trängdes. Man kunde tydligen hämta sin studentmössa. Så jag åt rätt snabbt och ställde mig sedan i kön för att hämta min mössa. Efter en kort stund fick jag den. Mössan blev riktigt bra, precis som jag ville ha den. Jag tycker bara att det är lite för tidigt att få sin studentmössa. Nu kommer den bara ligga i mitt rum nån månad. Man borde ha fått den i maj, eftersom studenten är riktigt nära då.
Efter skolan gick jag till min körskola för att köra, det gick rätt hyffsat. Jag måste bara sluta säga oj. Det säger jag hela tiden när jag gör något litet fel. Och nu så har jag lovat min lärare att bli klar med min teori om tre veckor. Det kommer bli riktigt stressigt, eftersom jag också har en del i skolan att göra, plus mina simträningar. Men det ska lösa sig förhoppningsvis. Jag måste verkligen fixa mitt körkort nu snarast. Förra veckan gjorde jag halkan och en som också skulle göra det samtidigt som jag var Nina, min syster gamla klasskamrat. Vi hade riktigt roligt på halkan. Jag var lite nervös inför halkan eftersom man skulle sitta ensam i bilen. Men när man väl satte sig i den och började köra, var det riktigt roligt. Man kände sig så duktig eftersom man märkte att man kunde köra.

Nu till något annat ämne, angående Alla hjärtans dag. Den ros jag fick som jag inte visste vem som hade skickat den, har jag nu fått reda på vem det var. Jag loggade in på bilddagboken och såg att jag hade fått ett meddelande. En tjej hade skrivit till mig där hon skrev att det var hon som hade skickat rosen och att hon gick på samma skola som jag fast i ettan. Det var riktigt snällt av henne. En helt random person som inte känner mig skickar en ros till mig, tycker det är grymt snällt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback