Inte så värst trött





Under mina år som simmare har jag aldrig gillat morgonträningar och i fredags hade vi morgonträning klockan sex på morgonen. Mitt alarm hade ringt halv fem på morgonen och jag låg i sängen och funderade över om jag skulle stiga upp eller fortsätta sova. Men jag bestämde mig för att stiga upp och ge morgonträningen ett försök. När jag satt på min cykel på väg mot Aq-va-kul kände jag mig duktig. För här var jag på väg mot något som jag inte direkt tycker om. Klockan hade hunnit bli halv åtta och träningen var slut. Sist jag simmade morgonpass sov jag alla lektioner i skolan för jag var så sjukt trött. Jag förväntade mig att det skulle bli samma sak nu igen. 
Efter träningen cyklade jag till Hemköp för att köpa lite frukost så jag kunde återhämta mig, därefter drog jag vidare till skolan. Lektion efter lektion och tröttheten hade fortfarande inte slagit in på mig. Jag orkade till och med spela upp pjäsen jag hade tillsammans med Carolin, Kim, Krisitn och Elise som vi spelade upp riktigt bra.
Klockan hade hunnit bli 17.00 och under tiden hade jag hunnit vara i Köpenhamn för att hämta ut lite pengar, vart på möte med Elin och Giulia angående vår bal och burit runt mina två tunga väskor och en lättare väska. Simon hade skickat sms till mig, så jag ringde upp honom. Han sa till mig att jag kunde komma hem till honom för vi skulle ut på pub senare. Jag låste då upp min cykel och cyklade hem för att lämna mina väskor. Sedan cyklade jag vidare från Bulltofta ( där jag bor ) till Lindängen ( där Simon bor ). Hemma hos Simon käkade vi lite och tog det lugnt bara. När klockan var mellan 20.00-21.00 drog vi in till stan. Men Simon tog bussen för han orkade inte cykla. Vi träffades igen på Gustav och drog vidare till en pub på Lilla Torg som heter Yomito om jag minns rätt. Riktigt nice ställe och under tiden vi var där fylldes det på med folk hela tiden och man träffade många man kände. När klockan hade blivit tolv började folk dra vidare till klubbarna, men för Simon och mig blev det att dra sig hem. Jobb väntade mig dagen därpå, därför var jag tvungen att gå och inte för att jag var trött vilket jag borde ha vart.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback