Min fiende

    

Varje måndag börjar jag skolan halv nio med den värsta lektionen jag vet. Det är samtidigt min fiende som jag känner att jag aldrig kommer att vinna över. Jag har försökt 2 gånger innan och inte lyckats nu är det tredje gången gilt, men det kommer inte gå bra denna gången heller. Min fiende jag pratar om är mattematik. Mattematik för mig känns så onödigt för när kommer jag att använda alla de olika formlerna vi får lära oss. Det är inte som att jag kommer att ha någon nytta av de när jag ska handla i mataffären för att räkna ut hur många x och y axlar det finns på en viss vara. Dåligt exempel, jag vet, men ni förstår vad jag menar. Fastän jag har så svårt för matte betyder det inte att jag har tråkigt på lektionerna för det har jag inte. Med min kära vän Hellen som inte heller är så värst bra på matte har vi väldigt roligt tillsammans.
Under matte lektionen idag fick vi reda på när vi ska ha nationella prov och det ska ske den 14 maj. Kommer jag kunna besegra min fiende i maj eller kommer jag att fortsätta leva med ett underkänt betyg i mattematik B? Det återstår att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback