Tillbaka i simbassängen

År 2000 började jag simma i Malmö Kappsimmnings Klubb (MKK) och höll på fram tills hösten 2006, då jag kände att jag inte orkade mer. Det blev för mycket, för man hade varken tid med skolan eller sina vänner på fritiden. Det enda som gällde var simmningen och tävlingarna på helgerna. Men när jag väl slutade simma satt jag för det mesta hemma och tog det lugnt, för att man visste inte riktigt vad man skulle göra under de tiderna som man innan var så van vid med att träna. Jag tränade 7-8 gånger i veckan och det hände att vi hade träning innan skolan också. Låter kanske jobbigt, det var det också lite grann men inte så jätte jobbigt, för att man blev van vid det. Det var ens vardagsrutin. Först skolan sen träning, samma sak varje dag. Men träningen lönade sig och man blev riktig duktig som gjorde att man kunde tävla i Sum-Sim (Ungdoms-SM) och vann två brons-medaljer i lagkapp, riktigt kul var det.

Sen jag slutade simma har mina mina muskler försvunnit och nu är jag så otränad att jag känner, jag måste göra någonting åt det. Igår när jag var på väg hem till Lili med buss eftersom min cykel hade punka som jag fixade idag, träffade jag iallafall en gammal simmarkompis. Han berättade för mig att de hade bildat en ny grupp för simmare som har haft ett långt uppehåll och att min ena simmarkompis Johanna Andersson som också hade slutat hade börjat i den gruppen. Detta lät ju riktigt bra och det passade mig perfekt, för jag vill bara komma i form igen och inte börja tävlingssimma på riktigt. Jag bestämde mig för att ta kontakt med Johanna och det gjorde jag idag. Vi pratade i telefon och bestämde träff utanför Aq-va-kul kl.15.40, för att de skulle träna klockan fyra. Att komma tillbaka till Aq-va-kul var riktigt skoj, man träffade sin gamla tränare och sina lagkamrater. Jag pratade med min tränare Robban och han tyckte det var roligt att jag ville börja simma igen och sa att jag kunde komma till träningen imorgon. Så redan imorgon ska jag börja simma och jag längtar som bara den. Men jag kommer att vara slut efter första passet.

Kommentarer
Postat av: Ajja

Men det e ju br aVinnie att du börjat träna igen :D

Alltid lika skojj :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback