African music

Om det är någon musik jag älskar, är det afrikansk folkmusik. Tycker det är så skönt att lyssna på. Det känns som att det de sjunger har en mening och att det betyder något, fastän jag inte förstår vad de sjunger. Har lyssnat på rätt mycket afrikansk folkmusik och har nu fastnat för Rose Muhando som är en gospel sångare, känd i västra Afrika. Har spenderat ungefär två timmar framför datorn med att bara lyssna på musik från Muhando.
Jag kommer inte sitta här resten av dan, utan jag ska träna vid fyra tiden och efter träningen ska jag träffa Hellen och Mania. Vi ska till Pildammnsteatern och lyssna på afrikansk/kongo influerad musik, hoppas det blir bra. Jag var på Pildammnsteatern för två dagar sedan och lyssnade på ett annat afrikanskt band, riktigt bra var det. Efter vi lyssnat på de ikväll vet jag inte vad som händer kanske en pub? Men egentligen så vill jag inte till en pub eller käka ute. Jag har slösta så mycket pengar nu efter studenten, för man inte har någonting att göra. Det känns som en söndag varje dag och det är bara för att det är inget sommar väder. Var fan är sommaren? Jag vill kunna ligga på stranden och slappa, då man endast dricker vatten och käkar en frukt plus en yoghurt. Men nu går man ut på resturanger hela tiden och tar sig en cider. Bara igår slösade jag 300 spänn, på vadå? Jo, på mat och dryck. Vilket är så onödigt. Nej det ska bli bättring.


Rose Muhando - Amina
 




Kommentarer
Postat av: Morgan

jasså. ska jag komma med solen till eR? :)

Postat av: Anonym

Älskar afrikansk musik.

Det är såå skönt, fast än man inte förstår vad de säger över huvudtaget

2009-07-06 @ 15:49:51
URL: http://kamasutraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback