Midsommar

Midsommar var det ja. Och det firades hemma hos oss med syrrans vänner plus mamma, pappa och Annie. Pappa hade lagat riktigt god mat och mamma hade dukat bordet fint. Hur var vädret då? Ja som det alltid brukar vara på midsommar. Först är det sol, sen regn sen återigen sol och sedan regn och tillslut sol då det håller i sig. Många klagar på vädret på midsommar, men det känns som en tradition att det är så. Efter maten käkade vi jordgubbar med grädde och glass. Jag blev så mätt och det blev de andra med. Efter maten och efterätten satte oss vid tv:n och kollade på videor från när jag och syrran var små. Vi hittade videon på mig och syrran när vi lekte sikta mot stjärnorna i vår gamla lägenhet. Det var så roligt att jag började gråta av glädje. Fy vad roligt det var. Jag trodde jag var så duktig och min syster hade de hemskaste kläderna. Ah, kommer aldrig glömma det. Hela kvällen spenderades hemma och vid midnatt började vi käka lite mat igen, gott var det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback