Entré Malmö

Överallt byggs det i Malmö och hela staden ska vara klar år 2011. Alla Malmöbor längtar tills det året, för de flesta är nog trötta på allt byggande här i Malmö. Men en sak de flesta Malmöbor tänker på är att vi börjar få så många köpcenter. Triangeln har men ska byggas om, Mobilia har vi men ska byggas om, Caroli City har vi men ska byggas om. Sedan kommer Scandinaviens största köpcenter ute i Hyllie som ska heta Emporia. Och sen har man försökt att rusta upp Värnhems torget med att bygga ännu ett nytt köpcenter som heter Entré. Har man då lyckats med att rusta upp det gamla Värnhem från att ha varit ett rätt off ställe och inte alls mycket folk, till att vara en mötesplats?
Alltid när jag cyklar till skolan, cyklar jag förbi Värnhems torget och det brukar vara rätt många bilar men ändå lugnt. Men igår när jag cyklade förbi där var det som att jag hade kommit till en ny stadsdel. Jag funderade på om detta verkligen var Värnhem. Eftersom att det var fullt med bilar och folk, inte alls som det brukar vara. Under min håltimme gick jag, Giulia och Kaisa för att uppleva det ny invigda köpcentret Entré. Det var top modernt och riktigt stort. Men man kunde knappt gå där inne, det var som om det var Malmö Festivalen. Så frågan om man har lyckats rusta upp Värnhem är ett positivt ja. Men jag är rädd för att den gamla Värnhem känslan försvinner.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback