Utan dig är jag inte hel

Du har funnits där för mig i ett år och fem månader. Tillsammans har vi åkt hit och dit och utan dig känner jag mig hjälplös. För det finns ingen annan än du som är lika bra på det du gör. Och det är att kunna ta mig från ett ställe till ett annat på ett smidigt, snabbt och på ett miljövänligt sätt. Min älskade Mustang cykel.
Förra veckan fick min cykel punka en dag och som vanligt lämnade jag in den hos cykelhandlarn Cresent vid Röjsö där jag alltid har lämnat in min cykel sen jag var 7 år gammal. Han lagade den som vanligt och jag cyklade hemåt. Under kvällen skulle jag cykla in till stan men då hade jag fått en ny punka. Så jag fick ta bussen in till stan. Nästa dag gick jag tillbaka till cykelhandlarn för att laga punkan och han fixade den igen. Eftersom jag är en stamkund fick jag 25 kronor rabatt, så istället för att betala för 95 kronor betalade jag endast 70 kronor. Cykelhandlarn berättade om att det fanns ett rekord i att ha flest punkor. Det var en kille som hade fått punka 4 gånger på 2 veckor. Detta rekordet var då endast i denna cykelaffären. Efter att han hade berättat det, cyklade jag hem ännu en gång. Som vanligt skulle jag ut senare på kvällen. Jag gick ut och låste upp min cykel men såg att jag hade fått punka för tredje gången på tre dagar. Jag började känna pressen på att jag kanske skulle slå rekordet med flest punkor. Dagen därpå gick jag återigen till cykelhandlarn för att laga punkan. Den här gången behövde jag inte betala och det kändes skönt. Jag började känna mig rätt trött på att hela tiden gå tillbaka till cykelhandlarn och samtidigt var det rätt pinsamt. Återigen cyklade jag hemåt, men medans jag cyklade började jag känna att min luft åkte ut igen och tänkte vad i helvete händer?  Jag ville inte cykla tillbaka samma dag igen för att berätta att jag hade fått en ny punka. Min fjärde punka på fyra dagar. En ny dag var kommen och jag gick tillbaka till cykelhandlarn för sista gången hoppades jag. Den här gången fick jag en helt ny slang som kostar 130 kronor, men jag fick den gratis. Nu kände jag mig mer säker, för nu hade jag fått en helt ny slang som var fräsch och stark. Ni börjar kunna den här historien nu och kan nog förutse vad jag gjorde efter cykelhandlarn ... precis, jag cyklade återigen hem parkerade min cykel och gick in i huset. Under kvällen skulle jag ut igen, men vad hade hänt? Jag började skratta för detta var helt otroligt. Jag hade fått punka för femte gången på fem dagar. Hur är detta möjligt? Jag hade slagit rekordet. Borde jag ha varit glad? Lite, men samtidigt sög det att jag hade fått punka igen. Nästa dag gick jag som vanligt ( detta började kännas som något vardagligt i mitt liv nu ) tillbaka till cykelhandlarn. Han började skratta när han såg mig och jag kunde bara hålla med och skrattade själv. Han sa åt mig att komma tillbaka innan halv sex för att hämta den. Jag traskade hem till Annie och vandrade sedan till cykelhandlarn med Annie. Nu var min cykel lagad för femte gången. Var detta sista gången eller skulle jag få punka senare på kvällen? Kvällen spenderades hemma hos Annie och jag gick hem vid tolv tiden. Min cykel hade än så länge inte fått punka vilket var en lättnad. Förbannelsen över min cykel verkar vara över. Men när som helst kan den komma tillbaka för att göra livet en aning surt för mig.


Kommentarer
Postat av: Annie

IT'S BACK!

and it's pisses you off

Postat av: Lili

släng skiten

2009-03-17 @ 18:53:52
Postat av: "J"

Något vasst har antagligen fasnat inuti däcket som gör hål i slangen hela tiden :P

2009-03-17 @ 20:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback