Balen

Lördag 9 maj

Långklänningar på tjejerna, kostym på killarna. Det är sådana kläder man ska ha på en bal. Men i det moderna samhället blir det inte så många som använder långklänningar hos tjejerna. Men bortsett från kläder ska vi nu prata om balen vi hade. Balen var med vår skola Latinskolan och Heleneholm. Två helt olika kontraster. En "blatte" skola med en estet skola. Förra året var det samma skolor, plus Universitetsholmen. Många som gick på den balen sa att den inte var så rolig. Så till en början när balbiljetterna släpptes var det inte så många som köpte, men tillslut var det riktigt många som köpte. På själva baldagen träffade jag upp Hellen, vi gick tillsammans till Hilton hotel där vi hade vår bal. Utanför Hilton mötte man upp alla andra. Det var kul att se hur välklädda alla var. På tredje våningen fick man sin fördrink, därefter fick man gå in i den stora salen. Först kom en förrätt, sen en huvudrätt och tillslut en efterätt. Maten överlag var helt ok. Men det roliga började när musiken spelades. Till en början kom det lite vals, sedan lite 50 tals musik. Därefter blandades house musik, Rnb, Hip hop, KB musik. Ja det blev en riktig bra blandning. Jag blev riktigt svettig, men inte lika svettig som jag var på balen i nian. Vid 1 tiden var det endast Latin elever kvar. Vi dansade loss som bara den. Balen blev väldigt lyckat och alla stormtrivdes.

                              
            Vi är så jädrans snygga Siri

Nu kommer dans foton
 



Kommentarer
Postat av: Stina

Jooo jag blev allt lite smårädd där till en början, vem skulle inte bli det liksom? Haha! Grattis i förskott till studenten (eller har ni redan tagit studenten kanske?), se till att ha riktigt jäkla roligt nu. Önskar att jag kunde få uppleva det igen, så jäkla kul var det! :)

Postat av: Siri

Asså underbar bild love! på dig å mig

2009-06-08 @ 21:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback