Cykelhörnan

Min första riktiga cykel jag fick i Sverige var en liten svart cykel som hetter Shark. Jag trodde jag var så grymt cool i den och förställde mig att jag var en haj som cyklade. Samma dag som mamma hade köpt den till mig skulle jag testa cykla ner för baken under bron vid Lugnet. Jag trodde då, eftersom jag var en haj att jag skulle klara det utan problem. Men cykelns hastighet blev allt snabbare och jag trillade tillslut med min cykel, pinsamt var det. Den fick lämnas in på lagning hos Cykelhörnan vid Röjsöstaden. Och ända sen dess har den varit min cykelaffär under alla dessa år. Lars och asiaten har hjälpt mig så många gånger när jag fått problem med min cykel och har varit en stor hjälp både för mig och för andra som har varit stammisar där. De vet och kan sin sak, de har cyklar av kvalitet och inte nog med det. Det är också billigt att fixa sin cykel där. Förra året tog asiaten farväl av butiken då han hade fått ett annat jobb. Lars stannade kvar men bestämde sig för att nu skulle han lägga ner butiken eftersom han jobbat där i 51 år och ska nu gå i pension. Detta lämnade han kvar vid sin affär. 
                             
Lars du ska själv ha tack för allt du har gjort. Du är en grym cykelfixare och det kommer aldrig finnas någon så duktig som du. Asiaten jag kommer inte ihåg ditt namn, men du ska också ha tack. Ni två var ett grymt team. Vet inte var jag ska hitta någon bra cykelfixare nu, när ni båda lagt av. Återigen tack för de här åren ni fixat mina cyklar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback