Hven

På onsdags kvällen satt jag och Annie hemma hos mig framför tv och zappade runt till olika program. Helt plötsligt fick jag sms av Erik. Han berättade att han och hans vän Elin skulle åka till Hven dagen därpå och undrade om jag ville hänka mig. Självklart ville jag det, men jag ville också ha med Annie. Hon har också en stuga på Hven vilket var bra, eftersom om det skulle börja regna hade vi kunnat gå hem till henne. Vi bestämde att vi skulle träffas klockan 10 för att ta tåget till Landskrona och sedan båten till Hven. Morgonen därpå blev det lite komplikationer eftersom Erik hade kollat på tider lite konstigt och det gjorde jag också, men egentligen var det rätt när Annie kollade också försäkerhetskull. Aja, det blev lite konstigt på morgonen men det löste sig. Jag, Annie och Erik träffades på centralen sedan tog vi tåget mot Landskrona. När tåget stannande i Lund hoppade Elin på. Vädret var riktigt skönt och på båten var det vindstilla och solen stekte.

När man kommer till Hven är det ett måste att hyra en cykel, men vi sket i det och promenerade mot Annies hus där vi la oss på gräsmattan och tog det lugnt medans vi grisade oss med en massa godis. Elin och Erik gick på en lång promenad medans jag och Annie låg kvar på gräsmattan och sommnade. De kom tillbaka vid 5 tiden då vi började grilla och koka korv. Jag åt så många korvar att jag inte ens minns hur många det var. Efter maten satt vi och pratade, det var mycket trevligt. Men Elin bestämde sig för att åka hem sen, för att hon skulle upp tidigt nästa dag och jobba. Vi andra stannade kvar och tog det lugnt. Vi tänkte ta nio båten hem, men vi blev allt för bekväma i Annies stuga och bestämde oss för att sova över. Det hur trevligt som helst. Vi pratade, åt lite, bakade choklad kaka, åt choklad kakan och kollade på debatt. Tyvär har jag inga bilder från Hven resan, men annars har Annie bilder på hennes hemsida, som är då den här adressen. http://shores.blogg.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback