Sista veckan

I ettan i gymnasiet tänkte jag att det var jätte lång tid kvar till studenten. I tvåan tänkte jag, usch när ska det ta slut. Nu i november tänkte jag, shit det är bara ett halvår kvar. Och nu är det endast mindre än en vecka kvar till studenten. Hela sex dagar kvar. Är det verkligen sant!?  Jag kan knappt förstå det, nu har tiden gått allt för snabbt och jag känner mig inte riktig redo för detta. Idag var det min sista onsdag i skolan, imorgon är det min sista torsdag i skolan och på fredag är det min sista fredag i skolan. Nu kommer man inte längta till fedag som man alltid gjort under sina 12 år i skolan. Fredan har alltid varit en speciell dag, då helgen började och sen på söndan kände man att det skulle vara trist att gå tillbaka till skolan på måndan. Men den känslan kommer man inte ha längre. Hur kommer man nu reagera på fredan och söndan? Som vanligt? Men att man sedan inser att det inte finns någon skola längre. Det kommer att känns så konstigt att inte gå tillbaka till skolan i höst.

Sista veckan som sagt, och den ska man ta vara på. För sen är all trygghet borta och då kommer vuxen livet. Tycker det är så skumt att nu när vi går ut efter tolv år kommer det börja nya elever till höst som ska gå samma runda i tolv år precis som vi gjorde. Lång tid verkar det som, men nu så är den äntligen här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback