Studenternas dag

26 maj

Nu var det äntligen vår tur att leka. I ettan såg vi hur kul att studenter hade på skolgården och i tvåan tänkte vi att nästa år skulle det vara vår tur. Som alla andra år har studenternas dag skett på skolgården och det har vart SMIL som hade arrangerat det, men i år var det ändrade planer. För att det blev på skolgården förra året ville man inte att det skulle hända i år igen. Studenternas dag fick vara i pildammnsparken - Tallriken. Och de som arrangerade det var snälla tvåor.

Varje klass ska klä ut sig till något och det var meningen att vår klass skulle vara påsk kärringar, men många ogillade det ( mitt förslag ). Jag kom då med ett nytt förslag som var pirater och det var fler som gillade det. Vi var faktiskt riktigt bra som pirater. Vår inställningen till alla lekar vi skulle göra, var att vi skulle förlora. För vår klass har alltid varit urdåliga när det gäller staffet och annat. Men när första tävlingen gick av, ledde vi och vann. Mycket konstigt för att vara vår klass. Och många andra tävlingar vi gjorde vann vi på. Sista tävlingen var klädlina, där vi skulle göra en så lång lina med kläder och vi ledde så stort från första början och bara drog ifrån. Kim stod i bara string, men först ut att vara topless var Giulia. Därefter gjorde alla likadant.

Efter lekarna, drog jag och några pers till, till Lilla Torg för att käka. På väg tid såg jag en tjej jag kände igen, Stina Lee. Jag ropade hennes namn och hon kollade på mig som om jag var dum. Men jag förklarade för henne att Annie läser hennes blogg och att det hade varit kul om vi tog ett foto tillsammans vilket vi gjorde. Sen hamnade vi också på samma resturang. Vi käkade så god mat och jag beställde dubbel portion och fick så jädrans mycket, blev så sjuktligt mätt. Kvällen spenderades på Bo01, där alla skulle grilla. Men det började ösregna och folk drog hem. Jag, Hellen och Paula gömde oss i lagret som tillhörde en resturang. Där stannade vi tills vädret blev fint igen. Jag cyklade sedan hem till Erik.

Nya EU låten
x3 - Who let the EU out? Leif, Leif, Leif, Leif, Leif

Stina Lee och jag

Kommentarer
Postat av: emma

hahhaaha så coola bilder


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback