Utekväll

23 maj

Efter jobbet kollade jag min mobil där jag hade fått sms från Mania och ett samtal från Hellen, jag ringde Hellen och cyklade sedan förbi Hellens lägenhet. Hon var nere i tvättstugan och tvättade. Vi ringde Mania och undrade vad som stod på. Hon pratade om att gå ut ikväll och jag kände för det med samt Hellen. Jag var tvungen att gå hem först och byta strumpor. När jag var klar cyklade jag tillbaka till Hellen, sen cyklade vi mot Triangeln där vi mötte upp Mania. Jag trodde att vi skulle dra till Volym eller en annan pub som är bra, men nej vi gick till en urkass pub fast med billig sprit. Vi bestämde oss för dricka Tequila. Vi köpte en var och vi skålade för de här tre åren vi har haft tillsammans, det blev faktiskt lite sorgligt. Den första var så god att vi sedan beställde två till. Sedan drog vi vidare till Metro där vi köpte oss varsin cider förutom Hellen som köpte sig en öl. Vi tog oss ett varv in på Retro och lika snabbt som vi kom in, gick vi ut igen. Vi drog istället till Wonk, där de spelade riktigt bra House musik på nedersta plan. Vi ställde oss på den lilla scenen och dansade loss, tills vi blev hungriga och stack till Max för att käka lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback