Spontan

Fan vad jag inte gillar när det blir höst och vinter. Eller jo, på ett sätt gillar jag det. När man sitter inomhus och tar det lugnt när det är jätte kallt ute och snöar. Men också när man tar sig en promenad i en park och alla träd har så fina färger, skit gött. Men annars är hösten och vintern hemskt. Jag vet inte om det är bara jag, men jag blir så fruktansvärt seg och orkar knappt göra någonting. Precis som hon i "Svenska Hollywood fruar", hennes citat om läppstift.

- Utan läppstift känner jag mig naken, rädd, exposed.

Jag känner exakt likadant fast när jag inte har sol. Därför längtar jag som fan till Barcelona där det kommer vara sol för det mesta, förhoppningsvis. Det är så gött att vakna till en himmelsk blå dag med en massa sol. Nu vaknar man alltid upp till gråa moln och sen vid fyra tiden går solen ner som finns bakom molnen, usch vad det är drygt. Vid sånna här lägen vill jag bara göra något. Som att ta bilen och köra någonstans. Varför inte till Göteborg med mina vänner för en dag? Det hade fan varit skit kul. Hm, det borde man ta och göra faktiskt. Men ja, om man får tillåtelse av sina föräldrar att låna bilen. Men hösten och vintern är spontan årstiden. Det är då när man inte har något att göra som man vill bara göra något som man annars inte gör. Och det är så kul. Fan vad jag blev pepp nu på att åka någonstans. Men jag får inte slösa mer pengar och jag ska ju redan åka. På tisdag åker jag till Stockholm för att träffa Mania. Jag ska stanna där i åtta dagar, det kommer bli en massa 26. Det ska bli riktigt skönt att få göra något annat, än att bara sitta här hemma i Malmö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback