Vem är jag till dig?

Många känner mig. Jag försöker inte påstå att jag är en populär person, men många känner mig. Eller många tror att de känner mig. Många vet vem jag är. Jag är deras vän eller bekant. Jag är alltid trevlig mot folk och första gången jag träffar en person kramar jag. För att det är så jag gör, istället för att skaka hand. Många lägger mig på minnet efter det. Men det gör inte jag ...
Det har hänt så många gånger att personer har kommit fram till mig och sagt: "Hej Vincent, hur är det med dig?". Och jag har bara sagt:"Heeej, jo då det är fint tack hur är det själv". Men i verkliga fallet tänker jag:"Vem fan är den här personen och var har jag träffat honom/henne?". Jag spelar alltid med för att det är pinsamt för mig att inte minnas personen när den andra minns mig så väl. Varför är det så att jag aldrig lägger någon jag träffar första gången på minnet? Är det för att de inte gjort ett så starkt intryck på mig eller är det för att jag tänker att det är den enda gången jag träffar de? Jag vet inte riktigt. För många är jag deras vän eller bekanta som sagt men för mig är de, ja vad ska man säga ... en jag träffat på stan?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback