Dagen efter

Sliten, bakis, trött? Nej inte direkt. Visst det var min födelsedag igår men det blev en lugn dag, precis som jag ville att det skulle vara. Födelsedagen började med att sätta sig framför datorn och logga in på facebook. Därefter går jag in på youtube letar upp happy birthday låten med Stevie wonder och sätter på högsta volym. Där sitter jag ensam och sjunger happy birthday för mig själv medans jag svara tack till de som skrev grattis till mig. Det var rätt trevligt faktiskt. Det blev lite ärenden igår med CSN, var tvungen att fixa papper. På kvällen kom Lili, Annie och Nathalie hem till mig, vi fixade lite käk och tårtor. Det var mysigt och vi snackade en massa skit bara.

Juste jag kom på att när jag vaknade gick jag ner till köket där jag hittade en lapp från mamma. Jag trodde hon skulle skriva grattis på födelsedagen men istället stod det: "häng tvätten, por favor, gracis mama". Jag trodde hon eller rättare sagt hela min familj glömt bort att jag fyllde år. För ingen grattade mig förens åtta på kvällen. Av mamma fick jag ett svensk-spanskt lexikon, det lär jag använda mycket sen.

Imorgon kommer syrran hem från Paris, sjukt att hon har varit där i tre månader nu. Det ska bli kul att ha henne hemma igen. Och på lördag ska vi ha en welcome home dinner och samt fira min födelsedag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback