Äntligen semester

Idag var det sista arbetsdagen tills jag och Nathalie åker till Paris på onsdag. Det ska bli så jävla skönt att komma ifrån Malmö och Sverige ett tag. Jag längtar tills vi sitter i flyget och när vi sedan landar i Paris 10 på kvällen och sen ska vi ta oss till Gare du Nord, checka in på hotelet, lämna våra väskor i rummet och sedan gå ut för att käka på någon resturang. Ah, fan vad gött det ska bli. Fy vad jag kommer att käka en massa kakor jag vet det. Jag garanterar att jag kommer att gå upp i vikt, men jag ska försöka hålla mig. Jag minns när jag bodde i Nantes i tre veckor, då köpte jag och Giulia ett stor paket Pain au chocolate varannan dag och åt upp den själva. Men det var så syndigt gott. Och varje dag köpte jag en eller två abricot croissant på Monoprix. De kände igen mig varje gång jag kom in. De visste vad jag skulle ha. Fan måste tillbaka till Nantes älskar den staden. Det får bli en annan gång, men nu blir det Paris.

Nantes i november 2008, jag käkar en stor tresse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback