Blatte en gång i tiden

På Österportskolan som jag gick i fanns det stora skillnader på vilken klass man gick i. De som gick i A var nördar, de som gick i B var blattar och duktiga på idrott, de som gick i C var enbart blattar och de som gick i D var bara allmänt konstiga. Själv gick jag i A och tillhörde nördarna. Vi var de som alltid satt perfekt som alltid lyssnade på läraren. Varje gång vi hade vår dörr öppen intill klassrummet och elever från andra klasser gick förbi tittade de in och blev förvånade att vi var så prydiga. Men vi var verkligen prydiga. Vi pratade ordentligt jämfört med andra klasser där de pratade blatte språk. Men det skulle komma att förändras. När vi slutade sexan och skulle börja sjuan på Rönnenskola splittras vi och klasserna A,B,C och D blandades. Jag fick reda på att jag skulle börja i 7B med vissa från blatte klasserna på Österportskolan. Hemskt tänkte jag och hur skulle man orka de här jobbiga människorna? Med tiden började man faktiskt tillslut komma överns med de och tillslut kunde man ha riktigt roligt tillsammans med de som man en gång haft fördomar om. Att jag pratade ordentligt när jag gick i A började försvinna. För överallt hörde jag bara blatte språk att jag tillslut började snacka som de. Jag kunde säga ord som poooo, shiii, alltså jag sväääär såå pinsamt, öööllllööö, den dödar lätt, ah ändå så över fett. Jag kan knappt själv förstå att jag en gång pratat så.

Igår när jag satt med Hellen framför datorn loggade vi in på min lunar och läste mina gamla dagboks inlägg. Vi började med att läsa dagböcker från när jag gick i sexan och sedan till sjuan. Man märker verkligen hur mitt skrivande förändras och det är så sjukt.




Fredag 18 juli 2003

HeJ HeJ


Kolla jag låg och sov sen så vaknade jag vid 6. tiden.
Så gick jag och la mig om.
Sen så bara jag hörde sån värsta BLIXT sån hög.
Den lätt skit högt.
Alltså som det rengnar shit.
Men imorgon kommer detg bli SOL jag svär.
Nu rengnar det inte så mycket bara lide.
Men men med mig är det bara bra.
Jag vet inte vad jag ska göra idag det är helt tråkigt väder ju.
Jag får väll vaar med nån kompis eller?.
VI BÖRJAR SKOLAN OM EN MÅNAD NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ :’(
FAN JAG PALLAR INTEMED SKOLAN.
Men vi bvörjar ändå 10 och slutar 12 den 18:onde.
Men sen börjar det på riktigt :’(
Nu börjar det ösrengna igen haha :P
Men det är sant.
Ja nu shit.
Ja men nu ska jag svara på mina inlägg vi ses alla ha det bäst!!




Vincent



P.S

Nu ösrengnar det SKIT MYCKET!!


Kommentarer
Postat av: Lina gangstor

AHAHAHHAHAHAHHAAHAHAHAHHAHAHA JAG DÖR, KAN INTE ANDAS!!!!!!! HAHAHAHAHHAHA nu ösregnar det SKITMYCKET

2009-10-22 @ 14:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback