Ingen mat? Då äter man godis

Varför är det alltid så? När man inte käkar mat då börjar man käka en massa godis. Är det för att man inte orkar plocka fram mat och tillaga det och att godiset finns tillgängligt och är klar för att äta? För igår var jag med Hellen och vi satt i käket och käkade lite, fast inte mat. Hon käkade tre mackor och jag käkade 4 köttbullar och några kartoffler. Inte mycket till mat. Under hela dan hade vi enbart ätit det och mot kvällen körde vi till Toftanäs för jag skulle handla lite frukost till hemmet. Inne på ICA Maxi hittar vi en stor låda med chips för endast 10 kronor, självklart kunde vi inte motså vi plockade på oss marabou också samt läsk. Sedan satt vi i bilen och krängde chips, marabou och läsk. Vi kände oss som feta amerikaner för det är så de gör. Sedan kör de vidare till Mc Donalds eller Kentucky Fried Chicken drive thru. Usch och inte nog med det. På kvällen träffar vi Mania på Möllan. Vi sätter oss på den mysiga på puben med innergården som än har det okända namnet. Det är inte det som är usch för det var väldigt trevligt där. Men vi gick därefter till Maskot och beställde varsin tallrik med pommes med bearnaisesås och ketchup. Fy fan vad vi kände oss dåliga sen, men gott var det. Nu är det fan slut med skit saker för jag vet om att nästa vecka och två veckor framöver lär jag gå upp i vikt. Och det är för att jag och Nathalie åker till Paris.

                              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback