Landet som aldrig har tilltalat mig

Norge ett fint land som jag hade kunnat åka till, Grekland ännu ett annat land jag hade kunnat åka till, Frankrike ett land jag vill åka till flera gånger i mitt liv, Spanien nja ... där tar det stopp. Det landet har jag aldrig riktigt fått grepp om, men det har alla svenskar. När svenskar åker på sol semester åker de till antingen Teneriffa, Malaga, Gran Canari och allt vad det finns. Alla de ställena är bombadera med svenskar. Vem vill åka till ett sånt ställe? Sen säger folk att kulturen där är så fin och en massa andra saker. Men jag har aldrig riktigt tyckt det. Jag tycker för det första inte om språket. Många säger att det är det finaste språket som finns men nej. Jag tycker till och med att persiska är finare är spanska. Och sen ser jag framför mig en massa svettiga människor, låter kanske skumt. Men ja så är det, de är sliskiga och svettiga.

Spanien som sagt är inget land jag direkt beundrar men nu är det så här att jag har sökt en utbildning, vet inte om jag kommer komma in. Den här utbildning utbildar folk att bli flygvärd respektive flygvärdinnor. Och det roliga är att utbildningen är i Spanien, Barcelona. Om jag kommer in är det bara att gilla läget. Men jag förstår inte hur jag kommer att klara av det. Jag läste spanska i fem år men kan ingenting eftersom språket är så fult och tråkigt. Men jag ska försöka göra mitt bästa att lära mig det om jag kommer in, vi får se hur det kommer gå.


Hellen, Laura och jag har sökt tillsammans. Min syster ska också söka har jag för mig. Vi var iallafall på möte och blev informerade om hur det är där, vad man får göra osv. Vi har nu lämnat in våra CV:n och kommer få besked om två veckor om vi får komma på en intervju. Och sen om de gillar en blir det Barcelona.

Syrran som flygvärdinna på Thomas Cook (till vänster)



Kommentarer
Postat av: E

Vincent! var var duuu på träningen!! Fy! haha!



1. Persiska är FINT även om det låter som om vi bara gnäller! hahahah!



2. Ååh vad kul med flygvärds-utbildning!!!

Barcelona är en riktigt fin stad, den har allt (tyvärr både negativt och positivt -men positiva överväger klart!) du har massa kultur, konst, mat, shopping, nattliv, strand, berg etc. etc. Som du säger tyvärr är det mkt svenskar - eller ja turister generelt eftersom det är en populär storstad! Det gäller att verkligen hitta lokalbor:nas vardags rutiner för att inte hamna i turistfällan! haha jag berättar meeeeeeeer på nästa träääning! hahah



smell ya later ;)

Postat av: Mikaela Urbom

Jag ville alltid bli flygvärdinna när jag var liten :) nu e jag dock flygrädd

Kram

2009-09-27 @ 00:08:32
URL: http://mikaelaurbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback