7-eleven

Mina tre år och två månader har kommit till ett slut på 7-eleven. Helt otroligt. Det kändes konstigt när jag skulle jobba igår. För allt jag gjorde var sista gången tänkte jag. Sista gången jag kom in och började städa, sista gången jag sopade golvet, sista gången jag fixade pengarna fint i kassan, sista gången jag fyllde upp cigaretter, sista gången jag gjorde mat, ja jag tror ni förstår vad jag menar. Sista gången allt! När jag först kom till jobbet igår satte jag mig och började skriva ett hej då brev till mina kollegor. När jag höll på att skriva kom Jannie in (hon jag jobbade med igår) och då började jag gråta. För att det var så sorgligt. Jag förstod att detta var sista gången vi jobbade tillsammans och skulle ha riktigt roligt. Vi har varit med om så roliga saker som tex när taket rasade för att en vattenledning hade gått sönder. Hela butiken blev översvämmad med vatten. Det låter nog inte roligt men det var det haha. Jag och Jannie har inte jobbat med varandra på jätte länge för hon har ej så många pass och därför var det speciellt att jobba med henne en sista gång. Fan vad jag kommer sakna alla på 7-eleven, det känns riktigt skumt att jag inte kommer få fler arbetspass. Vad ska jag göra på lördagar? Jag har jobbat varje lördag i 2 år nu. Shit, fan vad skumt, vad gör man på en lördag? Jag har glömt hur det var att vara ledig.

Tillbaka till mitt brev som jag skrev. Jag berättade bara om hur mycket jag skulle sakna de och att jag hoppas de har lärt sig av mig att man måste städa och hur man städar, eftersom det är bara jag som städar plus Monir och Jannie. Så för att minnas mig köpte jag en sopborste och en flugsmällare. Varför jag köpte flugsmällaren är för att när det börjar närma sig sommar har vi alltid en massa flugor i butiken för att de lämnar skjutdörrarna öppna på kastrup. Vi brukar döda flugorna med papper i handen, eller det är kanske bara jag som gör det. Jag hoppas iallafall att de blir glada för mina presenter. Mina chefer Jan, Andreas och Jakob hade också gett mig present. I mitt fak låg ett stort kuvert. I den hade de skrivit tack för tiden här osv. Jag fick också 100 euro så jag kan gå på en fotbollsmatch och det vill jag verkligen, fy fan vad häftigt att se en fotbollsmatch i Barcelona.
Alltså jag flyttar om 4 dagar, jag har fortfarande inte förstått det. Aja, tack för min tid på 7-eleven kommer verkligen sakna det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback