Jobb vecka

Imorgon börjar min första riktiga jobb vecka, jag jobbar från måndag till fredag. Ja det är inget nytt jobb jag börjar på utan på mitt gamla, 7-eleven. Jag har jobbat där nu tre gånger sen jag kom hem. Det har faktiskt inte varit så himla trist att vara tillbaka, men lite grann. Det är klart att det skulle varit mycket roligare att hitta något annat jobb för jag vill lära mig nya saker. Jag lämnade in CV på köpcentret Illum inne i Köpenhamn för ungefär 3 veckor sen och iförgår ringde de från Marc O'Polo men jag jobbade. Igår ringde jag upp de för det skulle jag göra berättade syrran, nej men då hade de redan anställt någon. Men han sa att han ska ringa igen på måndag för att de kanske har en till ledig plats. Vi får se hur det går.

Jag tror jag har glömt att berätta att jag klarade Cabin Crew/Flight attendant utbildningen i Barcelona, så jag har nu ett flygcertifikat. Jag har kollat på vissa flygbolags hemsidor och just nu har de inga rekryteringar eftersom sommarsäsongen har börjat, men man kan ändå skicka in sitt CV. Jag höll på att skicka till Primera Air men jag visste inte vad jag skulle skriva för motivation brev, så jag får tänka igenom det innan jag skriver. Men jag hoppas verkligen att jag kan jobba som cabin crew till vintern.
Jag har sett att jätte många klasskamrater från Barcelona har fått jobb på olika flygbolag. Det är skit skoj, är lite avundsjuk på de och att vissa bor fortfarande kvar i Barcelona. Jag måste åka tillbaka dit i september, ska försöka skaffa mycket pengar i sommar så att jag kan vara där ett litet tag. Shit, vill åka nu!



Kommentarer
Postat av: e

Hej där! :D Lust att fråga något i min frågestund? Svarar på allt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback