Komma iväg

Jag har inte berättat eftersom jag aldrig skriver här, men nu fick jag en känsla för att skriva så det tänker jag göra. Vi fick meddelande för typ en månad sen att vi ska stänga vår butik inne på Magasin. Jag måste alltså hitta ett nytt jobb, lite trist faktiskt. Jag hade velat lära mig mer om Marc O'Polo, men jag har pratat med Janne som är Skandinaviens högsta chef, jag sa till honom att jag gärna stannar kvar i företaget. Vi får se vad som händer.

Jag har varit hemma i Sverige i 5 månader nu och jag känner fortfarande att jag måste komma iväg. Helt seriöst vill jag försöka flytta nästa år och inte inom Sverige, jag vill på min dröm resa. Barcelona, Paris, New York och Sydney. Kanske omöjligt men ska försöka göra så gott jag kan. Barcelona och Paris måste jag helt klart till. New York ligger högt på listan med och Sydney kan jag nog klara mig utan om det ej skulle funka. Men min dröm är iallafall att bo i de här städerna. Jag vill vara borta från Sverige i 5 år. Det är inte för att jag ogillar Sverige, jag älskar det. Men jag känner bara att jag behöver utvecklas i ett annat land nu. Jag har varit här så pass länge och vet hur allting fungerar här. Jag vill komma bort och möta helt nya kulturer. Det hade varit jätte kul om någon följde med. Jag vet om att Laura vill jätte gärna flytta till Barcelona igen och Ate vill nog flytta till Paris igen.

Fan vad jag är trött på att vara här, det är sjukt faktiskt. Jag känner mig så nere  och seg men det är nog också pga att det börjar bli vinter. Usch, jag vill inte vara här under vintern. Det kommer att vara så kallt och en massa snö säkert. Det hade varit så perfekt om man kunde bo här under sommaren och sen under vintern bo i sitt andra hem någonstans. Fan vad gött det hade varit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback